תנאי בית דין – "לכשתנשאי לאחר תיטלי מה שכתוב ליכי"
חיוב הכתובה הוא "כשתנשאי לאחר" סתירת הסוגיות בדעת בית הלל בדין זה ★ האם התנאי הוא רק לטובת האשה או גם לחובתה ★ הראשונים דחו
חיוב הכתובה הוא "כשתנשאי לאחר" סתירת הסוגיות בדעת בית הלל בדין זה ★ האם התנאי הוא רק לטובת האשה או גם לחובתה ★ הראשונים דחו
המקרה והנידון המתייחד עם גרושתו חיישינן שמא בא עליה האם צריכה גט בודאי או רק מספק ★ דעת הסוברים שהוא חומרא בעלמא ★ הדעה הסוברת
המקרה והנידון המקור לחובת הבעל לקנות את הגט ★ האופנים שבהם הבעל קונה את הגט ★ דעות הפוסקים להלכה ★ ביאור דברי החלקת מחוקק ★
המקרה שלפנינו ★ השאלות לדיון מקור הדין ★ לדעת רש"י – הרוב הוא במספר הביאות ★ שיטה א – לא אמרינן "רוב בעילות" בפרוצה ביותר
המקרה והנידון כשרות הגט הראשון להלכה ★ גירושין שלא מדעת האשה ★ חדר"ג באשה שהתרצתה לגירושין ונעשה מעשה ★ הדעה האוסרת ★ טעמי המחלוקת ★
המקרה והנידון כשרות הגט הראשון להלכה ★ גירושין שלא מדעת האשה חדר"ג באשה שהתרצתה לגירושין ונעשה מעשה ★ הדעה האוסרת בפסול דרבנן ★ טעמי המחלוקת
מעשה שהיה בחקירת שמות האישה ששמה בלידה 'מלכה דבורה', וכ"ה בתעודת זהות, אך אינה נקראת בשמות אלו כלל והרוב קוראים לה 'מלי' וכך חותמת, ומיעוט
נימוקים רקע הגיע זוג לביה"ד לצורך גירושין, וביה"ד ניגש לסידור גט כמקובל. מבירור השמות שנעשה בבית הדין התבררה עובדה משונה בשם אבי האישה. שמו בתעודת
המקרה והנידון כשרות הגט הראשון להלכה ★ גירושין שלא מדעת האשה ★ חדר"ג באשה שהתרצתה לגירושין ונעשה מעשה ★ הדעה האוסרת ★ טעמי המחלוקת ★
הקדמה לביה"ד בירושלים הוגשה בקשת אישה לקביעת מעמדה האישי כאלמנה. האישה הייתה נשואה לבעלה הכהן 36 שנים, ולאחר מכן הם התגרשו בבית הדין. לדברי האשה,
Copyright 2023 © All rights reserved
הירשמו עכשיו וקבלו את המדריך חינם
בהרשמה אני מאשר לקבל תכנים שיווקים ומידע.